Kotlett med twist



Detta blev min middag, kåtaletter med en liten twist. Inte som vanliga tråkiga vardagskotletter utan lite roligare.

Såhär gjorde jag:
Banka ut kotletterna, självklart ska de vara utan ben. Salta, peppra och lägg på lite parmesanost. Linda sedan in kotletterna i någon god skinka, jag har någon lufttorkad som jag hittade på Lidl här om dagen. Stek på "översidan" först tills den blivit lite knaprig, vänd kotletten så att andra sidan får lite färg. Sedan är det bara att ploppa in dem lite i ugnen på ca 200° tills de är genomstekta. Jag serverade dessa tillsammans med isberssallad, rädisor, tomater och gurka med en skvätt olivolja och citronsaft.

Mumsfillibabba

Kommentarer
Postat av: Boel

Ost och skinka blir alltid gôtt till fläskkött!

2010-06-15 @ 14:25:21
URL: http://battremedbacon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0