Månadens kökskreation - Favoritrecept



Jag klickade mig in på en blogg och hittade denna lilla roliga utmaning. För mig kändes det dock ganska enkelt då jag har min favorit som slår det mesta, nämnligen Pasta Pomodoro.

Pasta Pomodoro:
Ca 3-5 röda härliga tomater
Minst tre vitlöksklyftor (jag gillar vitlök)
Ca 1 tsk honung
Ca 1 msk vit vinäger av valfri sort
Salt
Svartpeppar

Parmaskinka
Mozzarella
Basilika
Spaghetti

Hacka tomater och vitlök. Fräs vitlöken mjuk i lite smör. Tillsätt sedan tomaterna. Låt puttra ihop ett par minuter. Smaka av med honung, vinäger, salt och peppar. Här funkar det faktiskt bäst att gå efter sin egna smak då alla gillar olika. Servera tillsammans med nykokt spaghetti, parmaskinka, mozzarella och mängder med basilika.


Kommentarer
Postat av: Anna

Mums vad gott!

2010-11-06 @ 17:37:24
URL: http://kvinnan.blogspot.com
Postat av: Angela

Hej jag hittade dig via Annas blogg, härlig kökskreation du fixat!

kram Angela



2010-11-12 @ 20:03:46
URL: http://blogg.amelia.se/angelaslista/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0