Blå himmel

Idag är det blå himmel och strålande sol. Jag har precis kommit hem från en lång power-walk/jogging-runda, solen värmde skönt på nosen vill jag lova. Så nu sitter jag är sliskig och äcklig i soffan och funderar på vad jag ska ägna resten av dagen åt. Kanske plugga? Eller sandpappra stolar? Varför inte baka ett mumsigt bröd? Flyttpacka kanske borde vara bra att göra? Ja, jag får se vad som händer. Prio ett och två är att duscha och att hänga upp tvätten som ligger i tvättmaskinen. Åh, prio tre att ta ut sötnosen Atta i solen en runda så att även hon får lite sol på nosen. Plocka nässlor vill jag göra också, nässelsoppa ligger högt upp på min önskelista just nu.

Nej nu säger Atta åt mig att flytta min rumpa här ifrån så att hon får komma ut snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0