Pasta med pesto



Nu är jag äntligen hemkommen från kvällens jobb och här har vi min middag som jag åt vid halv fyra tiden innan idag. Det blev pasta med hemgjord pesto, mums.

I peston hade jag följande:


En näve basilika, jag hade både röd och grön
Lite persilja
Tre vitlöksklyftor, två av dem var ganska små
Olivolja
Parmesan
Pinjenötter
Salt
Svartpeppar
Superlite honung

Mixa ihop allting, jag använde lika delar pinjenötter som parmesan. Exakt hur mycket parmesan och pinjenötter jag hade vet jag inte, men jag tycker att man kan höfta lite på den fronten, det är ju trots allt en smaksak. Honungen är bara till för att ge det lilla extra, så ta inte för mycket.

Nu ska jag gosa ner mig i sängen och sova. Imorgon kommer en ny dag som erbjuder jobb, jobb och lite mer jobb. Natti Natti.

Kommentarer
Postat av: charlotta

vad gott med hemmagjord pesto! det har jag aldrig gjort själv, av någon anledning. oh well, ännu ett projekt att ta tag i!

2010-07-14 @ 20:46:10
URL: http://www.bagelsochblabar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0