Bluärk

När jag stod och borstade tänderna så upptäckte jag att ett av mina guldörhängen från Santorini saknades på hyllan ovanför handfatet. Atta gillar att leka i handfatet, och Atta leker gärna med saker runtomkring handfatet = Jag fick panik! 
Fyra frågor dök upp i mitt huvud.

1.
Har hon lekt ner det i handfatet och ner i avloppet?
2. Hur ska jag göra för att få ut det i så fall?
3. Har hon ätit det?
4. Ska jag behöva leta i hennes bajs nu?

Jag ringde såklart till min älskade pojkvän för att ta dreda på hur jag skulle göra, och min fråga besvarades. Tack och lov inte den med bajset men att skruva isär och hur jag skulle göra. Så nu har jag gjort rent i mitt handfatsavlopp. Verkligen supermysigt och sådär lagom gojsigt och äckligt. BLUÄRK! När jag har suttit där och svurit ett tag (och skrikit på Atta som är dryg så att hon blev livrädd för mig) så ger jag upp. Allt jag hittar är gegg och äckel. Då väner jag mig om, och vad ligger inte där på golvet bakom mig? Jo, mitt örhänge! Åh så glad jag blev! Nu har jag gosat med Atta så hon är inte rädd för mig längre, men hon kommer nog inte leka i handfatet på ett litet tag.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Duktig flicka, att rensa avlopp ger vuxenpoäng!

2010-02-06 @ 14:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0