Namn?

Satt och klickade runt lite på aftonbladet och hittade en artikel om namn och började fundera lite. Varför skulle man inte kunna döra sitt barn till "Q", jag tycker faktiskt att det är lite coolt namn. Dessutom, om man scrollar ner lite på sidan så kan man se vilka namn som har gått igenom och min blick fastnade vid "Solstråle". Detta är ett accepterat namn och det finns någon som heter så, okej om man är en tjej kanske. Men i detta fallet är det en kille! Hur tänker man egentligen som förälder när man döper sin son till Solstråle? Och kan det vara möjligt att det är samma föräldrar som har döpt sina söner till "Bebben" och "Blomman"? Jag antar att man mår lika bra med det namnet som med "Bent Mohamed Moncef" när man är tjej. Helt galet! "Q" framstår helt plötsligt som ett normalt och valigt namn i jämförelse med dessa.

Nej jag tycker helt enkelt att vi behöver fler "Q" här i världen!

Kommentarer
Postat av: Michelle

Babie!! SAKNAR dig supermycket!!

2009-05-06 @ 21:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0