En chans då .

Nu börjar jag om igen, och nu är det på riktigt.
Jag startar med att säga - "Sara, det blir ingen bok, det får bli en blogg istället."


Datum xx/xx-2008
Jag och Sara står 50 meter från biblioteket här i Ljungby, vi är totalt lost. Hittar ingenting och fattar inte alls vart bibblan ligger. Låt oss skylla på att vi är korta och blonda (och ibland även lite flummiga, belive it or not), vi frågar i alla fall en liten tant som ser ut att ha bott i Ljungby hela sitt liv. Hon börjar skratta! Okej pekar på byggnaden (som det dessutom står "Bibliotek" på) 3 2 1 0 Dumförklarade!

Pluggandet på bibblan gick bra, skrev ihop rapporten på ett kick och jag underhöll mig med att läsa "Råttan i Pizzan" för trehundrafyrtiofemte gången i mitt liv medan Sara filade vidare på sin del.

När vi går ut från bibblan diskuterar vi att det är 5+ grader, blä! Och där ute i det kalla, regniga, grå Ljungby-vädret, då jag låser upp min cykel, kommer jag på det geniala:
Fem och en halv grad från snö - Min tid i Ljungby
Sara knäcker sig och skrattar som en dåre, hon konstaterade snabbt att det skulle vara titeln på min självbiografi. Sagt och gjort, fast det fick minsann bli en självbiografi-blogg istället .


Kommentarer
Postat av: s

Kom upp till ösd och känn på lite kyla ist!:)



kram

Postat av: Emilia

Det gör jag gärna! Jag gillade snön dr uppe.

2009-03-12 @ 16:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0