Skor, skor, skor .

Idag har jag varit på säkerhetsmöte på segelflyget, tro det eller ej men det vart ganska skoj. I förmiddags så hade vi Hjärt- och lungräddning, så nu har jag ett litet rött intyg för det. Yehoy! Efter lunch blev det snack om vad man kan göra för att få oss att vara lite mer säkra på klubben. Förra året var inget glansår för segelflyget, fyra omkomna = katastrof!

Efter mötet åkte vi och kollade på skor på skopunkten, jag blir helt galen, hittade ett par helt fantastiskt underbara skor där. Kärlek vid första ögonkastet, och jag tror inte att jag kommer att klara mig utan dem. Får ta en funderare på om jag ska köpa dem.

Framåt sju-tiden kom Sandra och Mattias och hämtade mig utanför regementet och vi gav oss iväg mot världsmetropolen, Ljungby. Ca 1,5 mil från denna fabulösa storstad fick vi, trott eller ej, bensinstopp mitt ute i ingenstans. Det löstes med att vi fick bensinbud, men innan dess så var det en, som Mattias kallade honom, "Bärplockare" som snurrade runt och försökte bli förstådd av oss. Han ville nog bara väl, men ibland kan det vara lite svårt att förstå folk.

Och nu till dagens "höjdpunkt" (lågpunkt): Melodifestivalen! Tillåt mig att säga; HALLAO!
Hur i he-vete tänker folk? Att skicka den där "låten" till Moskva, gah, jag blir galen! Jag börjar tro på allvar att svenskarna inte vill vinna Eurovision Song Contest, nej fy fy, detta kommer inte att funka. Och om det gör det så lovar jag att ... Jaa ... Gå till skolan med ett par trosor på huvudet (rena)! Detta är minst sagt ett fjasko.

Anars så har jag och Sara kollat på Sex and the City filmen och suktat efter diverse kläder och skor. Åh vad jag vill ha mer skor, jag älskar skor! Skor är för mig vad kolfiber är för Joakim. Den meningen får sätta punkt för mig idag - och den tål att repeteras!
Skor är för mig vad kolfiber är för Joakim.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0