Litet trångt hål

Stressig morgon idag igen, jag borde egentligen ligga nerbäddad och kämpa för att bli frisk men jag har verklogen inte tid för det just nu. Igår bäddade jag ner mig i sängen halv tre. Lite sent kanske men det vart hyfsat mycket folk på puben. Vart riktigt kul att det ändå var såpass många där, i vanliga fall är det typ 7-12 personer som hänger där och igår va det säker 20-25 (!) Fick ihop lite pengar så nu klarar vi denna månadshyran också.

Har varit på projektlednings föreläsning idag tillsammans med mina vårpigga klasskompisar, ganska intressant. Kom dock på klockan typ 10.20 att jag skulle till röntgen klockan 11, jag höll verkligen på att glömma det! Helt galet.

Kilade dit i alla fall, till det där sjukhuset som finns här i Ljungby. Jag gillar verkligen inte sjukhus, fick panik så fort jag kom in, och nu visste jag ändå vad som skulle hända. Fick ju i och för sig till och med panik när det var pappa som skulle in i magnetröntgen i Halmstad. Crazy. Men men, skulle kosta 300 spänn att ta lite bilder på min handled men, jag har sparat ihop på ett högkostnadskort (duktig jag är) och nu hade jag betalat så mycket att jag har fått FRIKORT! Gah, det är ju bara gamlingar som har det! Shit pommes.

Fick strippa av mig alla mina smycken, ALLA, det är massor. Och dessutom fick jag inte ha mina strumpbyxor eller linne på mig som jag hade tagit med mig bara för att jag skulle slippa ligga där halvnaken, men det fick jag såklart inte. Av med allt och på med en otroligt sexig sjukhus-blå grej som va öppen framtill, jag säger bara hallao! Den kunde väl i alla fall vara stängd framtill, bah!

Låg still i ca 30 minuter i magnetmaskinen och lyssnade på det vackra ljudet av bankande. I en såndär maskin låter det som att det står någon brevid och borrar i asfalt eller någonting, dessutom hörde jag knappt någonting av det som sas i hörlurarna jag fick eftersom ljudet vart så lågt.

Och, tro mig, det är svårt att behålla sin värdighet när man ska hoppa av den där plattan som jag fick ligga på när man har en öppen sjukhusrock på sig.

Nej nu ska jag kila till Maxi och köpa zuccini och glass, för det är jag värd!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

haha. Jo tack det där med MRI har man ju varit med om x-antal ggr. gör ju det ca 3 ggr per år. Jag har tom köpt special hårsnoddar och en mjukisdress utan någon metall i. Då blir de glada och jag slipper byta kläder och allt. Tips är att ta med egen cd-skiva för då vrider de upp volymen till man säger stopp. Då slipper man i alla fall typ 2% av det där knackelibankandet!

2009-04-03 @ 22:23:53
URL: http://jeanetteenmadrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0